Beheren

Heeft u een vraag of wilt u een storing melden?

Neem contact op met onze servicedesk!

Service & Support

De servicedesk is op werkdagen bereikbaar van 08.00 uur tot 18.00 uur.

U kunt uiteraard altijd via mail reageren.

Mail ons Mijn Lesscher archief

Wij helpen u graag verder.

Directe telefoonnummers

Servicedesk Service en Support & Beheer   074 240 46 40
Servicedesk Pasklaar Online   074 240 46 48

Storingen


Momenteel zijn er geen verstoringen.

 

 




 


Onderhoud

Gepland onderhoud op zaterdag (van de oneven week) 

Om de continuïteit van onze dienstverlening te kunnen waarborgen, is regelmatig onderhoud aan Pasklaar Online nodig. Gepland onderhoud op alle Pasklaar Online diensten vindt plaats iedere oneven week op zaterdag van 0.00 uur tot 3.00 uur. Binnen de genoemde tijden kunnen de Pasklaar Online diensten tijdelijk minder of niet beschikbaar zijn.

Voor de beveiliging en stabiliteit van elke IT infrastructuur is het belangrijk dat er regelmatig updates geïnstalleerd worden. Dit geldt uiteraard ook voor de infrastructuur die wij (voor u) beheren. Het installeren van updates doen wij tijdens gepland onderhoud. De precieze data zijn in onderstaande kalender oranje gemarkeerd. De reden dat wij u hierop attenderen is dat wij u adviseren om zo snel mogelijk nadat wij updates geïnstalleerd hebben uw applicaties functioneel te testen.

LET OP! U dient ALTIJD uitgelogd te zijn als u klaar bent met uw werkzaamheden op een server. Doet u dit niet dan kunnen wij niet voorkomen dat deze server als gevolg van het installeren van updates mogelijk tijdens kantooruren zal herstarten.

 


Reparaties

Voor het repareren van een apparaat intern bij Lesscher IT of extern bij u op locatie staan hier de voorwaarden genoemd. Mocht u onverhoopt anders van mening zijn dan vernemen we dit graag per ommegaande zodat de reparatie niet verder in gang wordt gezet.

Voorwaarden

  • Op alle aangeboden producten en diensten zijn onze algemene verkoop-, leverings- en betalingsvoorwaarden van toepassing zoals gedeponeerd bij de KvK 62266969. Op uw verzoek sturen wij u graag een gedrukt exemplaar van deze voorwaarden toe. Tevens zijn deze voorwaarden terug te vinden op onze website, lesscher.nl.
  • Gebruikersfouten en software-schade vallen NIET onder garantie.
  • Schade ontstaan door onjuist gebruik valt NIET onder garantie.
  • De eindgebruiker is te allen tijde verantwoordelijk voor het maken van een back-up en het behoud van zijn of haar software en data.
  • Geen garantie wordt gegeven op verbruiksartikelen, kabels en beschrijfbare media.
  • Reparaties door de Technische Dienst worden uitgevoerd à € 70,00 per uur. Netwerk-werkzaamheden à € 95,00 per uur.
  • De voorrijkosten zijn geldig binnen Nederland, uitgezonderd de Waddeneilanden en bedragen:
Tot 25 kilometer
€ 40,00
Vanaf 25 tot 50 kilometer
€ 60,00
Vanaf 50 tot 100 kilometer
€ 90,00
Vanaf 100 kilometer
€ 175,00

  • Toeslagen op uurtarief en/of voorrijkosten:
Op werkdagen van maandag t/m vrijdag voor 8:00 uur en tussen 17:00 en 22:00 uur
25%
Op werkdagen van maandag t/m vrijdag na 22:00 uur en op zaterdag
50%
Op zon- en feestdagen
100%

  • Per reparatie extern bij u op locatie of intern bij Lesscher IT wordt minimaal 0,50 uur in rekening gebracht.
  • Indien de reparatiekosten welke de interne Technisch Dienst verricht boven de € 70,00 uitvallen ontvangt u automatisch bericht. Indien u niet akkoord gaat met de voorgestelde reparatiekosten worden wel onderzoekskosten à € 70,00 doorberekend.
  • Op alle door Lesscher IT uitgevoerde reparaties geldt een garantie van 3 maanden op de uitgevoerde reparatie.

Wachtwoord wijzigen Exchange Online

LET OP! Het wijzigen van het wachtwoord is alleen mogelijk in de webmail. Wanneer u tevens gebruik maakt van Werkplek Online kunt u binnen de Werkplek Online ook het wachtwoord aanpassen. Zie hiervoor de FAQ 'Wachtwoord wijzigen Werkplek Online'. 

  1. Start de internetbrowser op en ga naar http://webmail.pasklaar-online.nl
  2. Log in met de Exchange Online account gegevens
  3. Selecteer de optie “Wachtwoord wijzigen”  in het menu Instellingen en volg de aanwijzigingen
  4. Wachtwoorden dienen te voldoen aan ons wachtwoordbeleid. Deze is te vinden in onze FAQ onder Wachtwoordbeleid.

Wachtwoord wijzigen Werkplek Online

Wanneer u uw wachtwoord wilt wijzigen binnen uw Werkplek Online sessie voert u de volgende stappen uit:

  1. Ga naar “Start, Alle programma’s, RES Workspace Manager-instellingen,Workspace-instellingen” 
  2. Ga naar het tabblad "Opties" 
  3. Klik rechts onderin op de knop "Wachtwoord Wijzigen" 
  4. Voer uw oude wachtwoord in, voer vervolgens twee maal uw nieuwe wachtwoord in 

Wachtwoorden dienen te voldoen aan ons wachtwoordbeleid. Deze is te vinden in onze FAQ onder Wachtwoordbeleid.

Wachtwoordbeleid

Er is een wachtwoord beleid ingesteld om te voorkomen dat er misbruik gemaakt kan worden van uw Werkplek Online account:

  • Het wachtwoord mag niet hetzelfde zijn of gedeeltes bevatten van de gebruikersnaam.
  • Het wachtwoord moet uit minimaal 8 tekens bestaan.
  • Het moet minimaal tekens uit 3 van de volgende 4 categorieën bevatten:
    • Hoofdletters (A…Z)
    • Kleine letters (a…z)
    • Cijfers (0…9)
    • Overige symbolen (zoals !,$,#,%)
  • De minimale duur van een wachtwoord is 1 dag. Het wachtwoord kan dus niet 2 keer op 1 dag gewijzigd worden.
  • De 12 voorgaande wachtwoorden worden onthouden en kunnen dus niet als nieuw wachtwoord gebruikt worden.
  • De maximale duur van een wachtwoord is een half jaar.
  • Na 5 mislukte inlogpogingen wordt het account vergrendeld voor 30 minuten

Indien gewenst kan er gekozen worden voor een strenger wachtwoordbeleid met de volgende vereisten:

  • Het wachtwoord moet uit minimaal 8 tekens bestaan.
  • Het wachtwoord moet minimaal tekens uit 3 van de volgende 4 categorieën bevatten:
    • Hoofdletters (A…Z)
    • Kleine letters (a…z)
    • Cijfers (0…9)
    • Overige symbolen (zoals !,$,#,%)
  • De minimale duur van een wachtwoord is 1 dag. Het wachtwoord kan dus niet 2 keer op 1 dag gewijzigd worden.
  • De 24 voorgaande wachtwoorden worden onthouden en kunnen dus niet als nieuw wachtwoord gebruikt worden.
  • De maximale duur van een wachtwoord is 3 maanden.
  • Na 5 mislukte inlogpogingen wordt het account vergrendeld voor 30 minuten.

Hoe plaats ik iconen op mijn bureaublad?

Ga naar "Start, Alle programma's, RES Workspace Manager-instellingen, Workspace-instellingen". Kies voor het tabblad "Bureaublad". Voeg desgewenst programma's vanuit de linkerlijst toe aan de rechterlijst en klik op knop "instellingen nu doorvoeren".

Inloggen met token

Indien uw organisatie tokenactivatie vereist, kunt u extern zonder token niet inloggen. Gebruikers met een token, kunnen als volgt inloggen:

  1. Ga naar http://secure.pasklaar-online.nl
  2. Voer uw gebruikersnaam in (geen email adres)
  3. Voer het volgende in het wachtwoordveld in:  Windows wachtwoord direct gevolgd door de tokenresponse van uw persoonlijke token (bv.: wachtwoord012345)

Is het mogelijk om mijn lokale printer te gebruiken binnen de Werkplek Online omgeving?

Binnen de Werkplek Online omgeving zijn er veel printers die ondersteund worden. Als u de printer lokaal heeft geïnstalleerd wordt deze automatisch meegenomen in uw Werkplek Online sessie (indien uw organisatie dit toestaat), mits de printer(driver) bekend is in de Werkplek Online omgeving. De printer is te vinden via Start, Alle Programma's, RES Workspace Manager-instellingen, Printerinstellingen.

Hoe kan ik mijn Werkplek Online sessie overnemen op een andere werkplek?

Voor het overnemen van een Werkplek Online sessie op een andere werkplek is vereist dat de Werkplek Online sessie wordt gestart via http://login.pasklaar-online.nl.

Verbreek de openstaande sessie met de sneltoetscombinatie “SHIFT + F3” of ga in het zwarte menu naar “Disconnect”. Log vervolgens op de andere werkplek in via http://login.pasklaar-online.nl en start dezelfde applicatie op die u zojuist heeft verbroken. Er zal nu verbinding worden gemaakt met de bestaande Werkplek Online sessie.